Sustainable Performance Management System

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The key value drivers of the value creation process
Autore: 
Ivo Hristov
ISBN: 
978-88-6659-114-6
Nome della Collana: 
Volume n°: 
40
Anno di pubblicazione: 
2021
Numero pagine: 
174
Prezzo: €25,00
€25,00
DOI: 10.17408/CA/591146

In  this  book,   the  author  analyzed the  literature on  the  performance management system (PMS) concept and  its connected role  in the  value creation process, achieved through the sustainability drivers.
In view of the numerous contributions in literature that  consider sustainability as an integral part of the PMS in value creation, survival, and growth of the company, these dimensions remain inadequately addressed in  the   strategy  implementation.  Several   authors  have   discussed the relevant role covered by a structured PMS implemented in organizations to achieve high performance.
Considering the  dimensions of  sustainability and  linking  them   to  the company’s performance targets in terms  of creating value  is now unavoidable.  Accordingly, this  work  focuses on  the sustainable development determinants at a strategic dimension, essential to create a strong foundation that  allows  sustainability to  penetrate at  the  business level.
However,  to  date,  sustainability and   corporate  strategy are  still  not adequately integrated. In this context, academics and  managers particularly  require a clear  view of the  advantages, the key value  drivers and   potential  solutions  to   achieve  a  sustainable  integration.  In  this context, the author developed a roadmap to support corporate transition to integrated sustainable development and  PMS processes that  can them to achieve economically and  environmentally sound performance.

Ivo Hristov è ricercatore e Docente a contratto in Performance Management presso il Dipartimento di Management e Diritto (DMD), Università degli Studi di  Roma  Tor Vergata,  e di  Ragioneria presso il Dipartimento di  Economia, Ingegneria, Società e Impresa (DEIM), Università degli Studi della Tuscia (sede Civitavecchia); Cultore di discipline economico aziendali abilitato allo svolgimento della  professione di  Dottore  Commercialista  dall’Ordine  dei Dottori Commercialisti di  Roma  (ODCEC).  Ha  conseguito  il  Dottorato  di Ricerca (Ph.D) in Economia Aziendale, Business  management e Accounting, (cum Laude) presso l’università di Roma Tor Vergata. Membro Società Italiana dei Docenti di Ragioneria e di Economia  Aziendale (SIDREA). Ha maturato nel tempo una notevole esperienza didattica sui temi Performance Management, Contabilità e Bilancio, Sostenibilità aziendale e dell’Accounting e del Managerial Accounting. Insegna, inoltre,  nell’ambito di  diversi  Master  post laurea presso  il Dipartimento  di Management e Diritto di  Tor Vergata. E’ Associate Editor-in-Chief (AEIC) dell’International Journal of Business Research and Management (IJBRM).